Σκέψεις #3: Καταπολέμηση αρνητικών σκέψεων & άγχους

Αυγούστου 10, 2015
Οι επιβεβαιώσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν τη στιγμή που αντιμετωπίζετε συμπτώματα, αλλά είναι επίσης χρήσιμες μακροπρόθεσμα. Θα σας βοηθήσουν να αλλάξετε πεποιθήσεις που τείνουν να διαιωνίζουν το άγχος. Ο σκοπός τους είναι να μας βοηθήσουν να καλλιεργήσουμε μια πιο εποικοδομητική στάση απέναντι στην εμπειρία του άγχους, η οποία να χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αντί να είστε παθητικό θύμα του άγχους, μπορείτε να καλλιεργήσετε μια στάση ενεργητικής κυριαρχίας. Αντί να νιώθετε κολλημένοι ή ακινητοποιημένοι από τον πανικό, το φόβο ή την ανησυχία, μπορείτε να καλλιεργήσετε μια στάση μεγαλύτερης σιγουριάς και πίστης στην ικανότητα σας να ξεπεράσετε το άγχος.

Οι επιβεβαιώσεις που ακολουθούν παρακάτω θα σας βοηθήσουν να αλλάξετε βασικές στάσεις και πεποιθήσεις που συντελούν στη δημιουργία άγχους και την καταπολέμηση των αρνητικών σκέψεων που κάνουμε. Αν τις διαβάσετε μία ή δυο φορές, δε θα δείτε μεγάλη διαφορά. Αν όμως τις επαναλαμβάνετε καθημερινά για μερικές εβδομάδες ή μήνες, θα σας βοηθήσουν να στρέψετε τη νοοτροπία σας για το φόβο προς μια εποικοδομητική κατεύθυνση. Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να διαβάζετε όλο τον κατάλογο αργά μια ή δύο φορές την ημέρα. Να σκέφτεστε κάθε δήλωση καθώς τη διαβάζετε. Ή ακόμα καλύτερα, γράψτε τις επιβεβαιώσεις σε μια κασέτα, αφήνοντας μερικά δεύτερα σιωπής ανάμεσα στην καθεμία. Ακούστε την κασέτα μια φορά την ημέρα όταν είστε ήρεμοι, για να ενισχύσετε μια πιο θετική και σίγουρη στάση απέναντι στον εαυτό σας και τη ζωή.

Αρνητικές σκέψεις & θετικές επιβεβαιώσεις για να τις καταπολεμήσετε
▶ Αυτή η κατάσταση είναι αφόρητη 
Μπορώ να μάθω να αντιμετωπίζω καλύτερα αυτήν την κατάσταση.

Κι αν αυτό συνεχιστεί χωρίς σταματημό;
Θα αντιμετωπίσω αυτήν την κατάσταση μέρα με την μέρα. Δε χρειάζεται να σκέφτομαι το μέλλον

▶ Νιώθω τραυματισμένος, ανεπαρκής σε σχέση με τους άλλους.
Μερικοί από εμάς έχουμε να ανέβουμε πιο ανηφορικούς δρόμους από τους άλλους. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχω μικρότερη αξία ως άνθρωπος, έστω κι αν καταφέρνω λιγότερα πράγματα.

▶ Γιατί να έχω να αντιμετωπίσω κάτι τέτοιο; Οι άλλοι είναι ελεύθεροι να απολαμβάνουν τη ζωή τους.
Η ζωή είναι ένα σχολείο. Για κάποιους λόγους, προς το παρόν τουλάχιστον, έχω πιο ανηφορικό δρόμο - έχω πιο δύσκολο σχολικό πρόγραμμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι λάθος. Στην πραγματικότητα, οι αντιξοότητες αναπτύσσουν τη δύναμη και τη συμπόνοια. 

▶ Είναι άδικο να έχω αυτό το πρόβλημα.
Η ζωή μπορεί να φαίνεται άδικη από την ανθρώπινη αντίληψη των καταστάσεων. Αν μπορούσαμε να δούμε την ευρύτερη εικόνα, θα βλέπαμε ότι όλα προχωρούν σύμφωνα με το σχέδιο. 

Δεν ξέρω πως να τα βγάλω πέρα με αυτήν την κατάσταση.
Μπορώ να μάθω πως να τα βγάζω πέρα βήμα προς βήμα, με αυτήν την κατάσταση και με όποια άλλη δυσκολία φέρει η ζωή. 

▶ Νιώθω τόσο ανεπαρκής σε σχέση με τους άλλους.
Άσε τους άλλους να κάνουν ότι κάνουν. Εγώ ακολουθώ ένα δρόμο εσωτερικής ανάπτυξης και μετασχηματισμού που είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντικός. Το να βρω εγώ γαλήνη μέσα μου μπορεί να είναι ένα δώρο και για τους άλλους.

▶ Κάθε ημέρα φαίνεται σαν μια μεγάλη πρόκληση.
Μαθαίνω να αντιμετωπίζω τις καταστάσεις με άλλον ρυθμό. Βρίσκω χρόνο για να προσέχω τον εαυτό μου. Βρίσκω χρόνο για να κάνω μικροπράγματα, για να φροντίζω τον εαυτό μου. 

▶ Δεν καταλαβαίνω γιατί είμαι έτσι - γιατί μου συνέβη αυτό.
Τα αίτια είναι πολλά, ανάμεσα τους η κληρονομικότητα, το πρώτο περιβάλλον και το συσσωρευμένο στρες. Η κατανόηση των αιτιών ικανοποιεί τη νόηση, αλλά δεν είναι αυτή που θεραπεύει. 

▶ Νιώθω ότι θα τρελαθώ.
Όταν το άγχος είναι μεγάλο, νιώθω σαν να χάνω τον έλεγχο. Όμως αυτό το συναίσθημα δεν οδηγεί κάποιον στο να τρελαθεί. Οι διαταραχές άγχους απέχουν πολύ από τις διαταραχές που έχουν σχέση με την "τρέλα". 

Πρέπει να το πολεμήσω αυτό.
Το να παλεύω με το πρόβλημα δε θα με βοηθήσει τόσο πολύ όσο το να βρω περισσότερο χρόνο στη ζωή μου για να φροντίζω καλύτερα τον εαυτό μου. 

▶ Δεν έπρεπε να αφήσω να μου συμβεί.
Τα βαθύτερα αίτια αυτού του προβλήματος είναι η κληρονομικότητα και το παιδικό περιβάλλον. Δεν τα προκάλεσα εγώ. Τώρα μπορώ να αναλάβω την ευθύνη της προσπάθειας να καλυτερέψω.

Αγχολυτικές επιβεβαιώσεις 
▶ Μαθαίνω να απαγκιστρώνομαι από την ανησυχία
▶ Κάθε μέρα τα καταφέρνω όλο και περισσότερο να κυριαρχώ στην ανησυχία και το άγχος.
▶ Μαθαίνω να μην τροφοδοτώ τις ανησυχίες μου, να επιλέγω τη γαλήνη αντί για το φόβο
▶ Μαθαίνω να επιλέγω συνειδητά το τι σκέφτομαι και επιλέγω τις σκέψεις που είναι θετικές και εποικοδομητικές για εμένα. Όταν έρχονται αγχώδεις σκέψεις, βρίσκω το χρόνο να ηρεμήσω και να τις αφήσω να φύγουν. Η βαθιά χαλάρωση μου δίνει την ελευθερία της επιλογής να απομακρυνθώ από το φόβο.
▶ Το άγχος δημιουργείται από απατηλές σκέψεις, σκέψεις που μπορώ να τις αφήσω να φύγουν. Όταν βλέπω τις περισσότερες καταστάσεις έτσι όπως είναι πραγματικά, διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει τίποτα να φοβάμαι.
▶ Οι φοβισμένες σκέψεις συνήθως είναι υπερβολικές και αποκτώ όλο και μεγαλύτερη ικανότητα να τις σταματώ όταν θέλω.
▶ Γίνεται όλο και πιο εύκολο να χαλαρώνω και να βγαίνω από την κατάσταση του άγχους, μιλώντας στον εαυτό μου.
▶ Απασχολώ συνέχεια το νου μου με θετικές και εποικοδομητικές σκέψεις και δεν έχω πια χρόνο να ανησυχώ.
▶ Μαθαίνω να ελέγχω τον νου μου και να επιλέγω τις σκέψεις που κάνω.
 
▶ Αποκτώ όλο και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, ξέροντας ότι μπορώ να χειριστώ οποιαδήποτε κατάσταση εμφανιστεί.
▶ Ο φόβος διαλύεται και χάνεται από τη ζωή μου. Είμαι ήρεμος, σίγουρος και ασφαλής.
▶ Καθώς ζω τη ζωή με πιο αργό τρόπο και άνετο ρυθμό, έχω περισσότερη ηρεμία και γαλήνη.
▶ 
Καθώς μεγαλώνει η ικανότητα μου να χαλαρώνω και να νιώθω ασφαλής, συνειδητοποιώ ότι πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα να φοβάμαι. 
▶ Αποκτώ όλο και μεγαλύτερη σιγουριά, ξέροντας ότι μπορώ να χειριστώ κάθε κατάσταση που εμφανίζεται. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.